Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Saturday, August 28, 2010

Jangan pakai ye


Dalam hadisnya yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah, Rasulullah s.a.w. bersabda: "Ada dua golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya itu: (l) Kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang kejam); (2) Perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan maksiat, rambutnya sebesar punuk unta. Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak dapat akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian." (Riwayat Muslim)

Nampak simple kan, tapi sebenarnya perbuatan ini dikutuk oleh nabi..heran ye sapa la yang memulakan fesyen ni sampai sekarang ni berleluasa pakai..biarlah orang kata tak up-to-date pun, pakai tudung tapi tak memenuhi piawaian pemakaian tudung..harap kawan-kawan semua jangan pakai ye..

3 comments:

nn said...

benda ni dah lama circulate. still ada lagi jual sanggul palsu kat luar sana... tapi sama lah juga dengan pakai tudung. dah tau wajib pun ramai je yang tak pakai. huhuhuuh

Purpleheart said...

NN,
betul la kan..walaupun dah ditegah dan dibagitahu masih lagi yang pakai dan masih lagi ada yang buat tak endah..

Mak Su said...

maksu plaks suka rambut pendek, senang, no sanggul

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts