Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Tuesday, August 24, 2010

Iftar bersama geng muslimah

geng puasa bersama..sabtu petang 21hb kami berkumpul di rumah seorang sahabat di Selayang Height. Sampai sana, kami beramai-ramai masak lauk untuk berbuka..seronoknya sesekali macam tu..lepas berbuka, kami solat Magrib berjemaah dan lepas tu bersiap-siap untuk ke masjid. Selain dari solat isyak, terawih, kami dihidangkan dengan ceramah Ramadhan dari ustaz jemputan.

Selepas balik dari masjid kami sambung semula menikmati juadah yang ada. Kuih yang dibeli tadi ada beberapa ketul, tuan rumah pula mengeluarkan aiskrim dan kek span pandan. Sedap juga kek dicicah dengan aiskrim..bolehla korang cuba..enak bangat sih..

Borak punya borak sampai lupa jam, dah pukul 12 lebih..ok tidur, tidur, nanti nak bangun masak nasi goreng dan qiyamullail..

kul 4.30 bangun - qiyamullail dan goreng nasi..sahur bersama-sama..lepas sahur kami berbual seketika menantikan waktu subuh..lepas subuh, kami tadarus bersama-sama.. lepas tadarus masing-masing keletihan, ada yang susah nak tidur sebab tidur dirumah lain..pukul 12 lebih barulah berangkat pulang..sebelum balik, kami dihadiahkan beberapa bungkus kopi segera oleh tuan rumah..

seronoknya..

No comments:

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts