Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Wednesday, July 29, 2009

Terjebak


Ahad lepas aku ke pesta buku di kompleks Shah Alam dengan member. Janji dengan Linda pukul 2, alang-alang solat dulu kat rumah.. sampai rumah dia rupanya dia pun tak makan apa lagi. Sampai kompleks makan dulu, lepas tu baru pusing-pusing..

Sampai kat booth selkom, aku suruh kawan aku tanyakan. Kebetulan masa tu bawak duit bayar kereta tapi tak bayar-bayar lagi. Oleh kerana harga sebelumnya nak dekat 4rat tapi promosi baru 270, maka aku terjebak dengan promosi ini. Habisla duit nak bayar kereta. Ni tengah pikir macam mana nak teruskan hari-hari seterusnya..

Sekurang-kurangnya aku boleh la melayari internet pada waktu malam, dan bukannya melayani perasaan.. hihihihihi.. buat lawak la pulak aku ni..

13 comments:

<< s| tED| >> said...

ekekekkeke.. nasib baik x bayar duit kete lagi.. kalau tidak.. x dapat lah nak rembat itu broad band!! :P

Ezad said...

best la dah ada broadband
bulanan kira mcm mana ek?

pB said...

dah bayor duit keter???

Purpleheart said...

Tedi,
mujur kan.. ada hikmah rupanya..

Ezad,
bulan2 bayar 68..

pb,
daaa, da bayar.. heheheheh..

Bunga Rampai said...

Terjebak dalam promosi tak apa asal kita bertanggungjawab. Kalau terjebak dalam perkara yang mengaibkan, parah jadinya.

Wah, bergaya dengan broadband! :P

Salam :)

Purpleheart said...

Salam.. hihihihi.. betul ye, kalau terjebak dalam perkara lain yang aibkan, susah.. seksa hidup..

McBudu said...

Tak rugi sebenarnya. Saya pun beli satu, senang nak pergi outstation. Memang menyenangkan hidup broadband ni. Sekurang-kurangnya tanaman di kebun tidak busuk di pokok! Betul tak?

Masy said...

alahai x pg3 lg kat kompleks tu. arinie last kan kak?

HappyIrfa said...

adoi..kelakar lah kak sue ni.
sempat lagi beli mende tu tp saya pun berangan nak dapat benda tu satu..

ops..akak kena tag.sudikan menjawab

Purpleheart said...

McBudu,
betul... buah sempat lagi dipungut, heheheheh.. tu yang penting dan boleh bawak ke sana sini..

Masy,
tak tahula last bila..

Irfa,
akak pun berangan, sebab tak bayar duit kete, tu yang rembat satu tuu..

tag? nanti akak wat ye..

faridmw said...

salam... melayari internet dgn melayari perasaan 2 benda yang berbeza... tapi dua dua tu leh membuatkan kita tersenyum... senyum selalu...

CuTeMiUt78 said...

wah.. dah ada broadband senang la skit ya kak

Purpleheart said...

Farid,
betul, kedua2nya ada perkara berbeza, hehehehehe...

Cute,
alhamdulillah...

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts