Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Saturday, January 7, 2012

Putus sahabat!

Setiap dari kita pasti ada teman istimewa kan..
dan pastinya dalam persahabatan pasti ada pertelingkahan, kan?

pagi tadi aku terbaca kisah seorang sahabat yang malang yang ditinggalkan sahabatnya..untuk kali ke 4!
kawan - putus - kawan - putus - kawan - putus - kawan - putus!

kenapa jadi macam tu? kalau benar-benar sahabat pastinya tak akan putus sampai bila2 kan?
dan pastinya akan terima kelebihan dan kelemahan sahabat itu seadanya kan?

sebab sahabat itu pun manusia biasa, pastinya ada kekurangan dia..
kenapa mesti putus terus kan?
tak sayang ke nilai persahabatan itu..

kalau suatu hari nanti, aku terima sms dari seorang sahabat aku..
dia berkata
kita terpaksa berpisah (lagi)..harap faham dengan keadaan saya..
apa nak kata ye..
a) ok bye..
b) dah agak dah..ni dah kali ke 3 kan macam tu..
c) sampai hati awak, awak ni cakap dari hati ke cakap suka mulut awak aje
d) meh sini aku nak sepak kau sebelum kita putus
e) kenapalah aku jumpa dengan kau ni..serius awak ni tak ada pendirian langsung!

10 comments:

nuwairani ismail said...

ada ke org mcm tu ye? kesian kawan dia tu..

Purpleheart said...

Nuwairani, ada..
tu yang heran tu..nama kawan..kenapa la putus..

Abg said...

Kebiasaannya terputusnya tali persahabatan itu adalah dari cmpurtangan pihak ketiga yang tidak menyenangi persahabatan itu terjalin meskipun persahabatan itu lahir dari hati yang tulus suci dan ikhlas serta tiada menympan apa-apa niat pun selain dari menjalin suatu persahabatan dan tak lebih dari itu.

Purpleheart said...

Abang, ye la nama pun kawan kan..tapi agak2 jawapan mana yang sesuai..selain dari a..

Purpleheart said...

Abang, sori adik saja usik..tak yah la jawab apa2..anyway thanks for your comment..

Ezad said...

istilah putus sahabat hanya digunakan kepada org yg tak ikhlas berkawan

Purpleheart said...

Ezad : ye la kan..kalau benar2 ikhlas, istilah kawan tu tak ada penghujungnya..

fizafantagiro said...

mesti ada masalah yg teruk tu kan sampai sgp putus sahabat .. tp kalau jenis yg .. gaduh sikit nk putus pastu dah baik .. smbg balik .. putus .. smbg .. tu dah xleh di panggil sahabat ..

Purpleheart said...

Fizafantagiro,
kira bermasalah la tu, tak boleh terima kelemahan sahabat tu..bukan nama sahabat la kan?

lubuk hati yg sakit said...

sye setuju 2...
dye crte kbrukn n klmhn kte dkt dpn kwn2 serumah n kte senyap without.keuarkn ape yg pernah dye ckp n kutuk yg laen...
maaf juz nk shared..:)

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts