Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Wednesday, August 26, 2009

Benjo

Hari ni aje baru aku berkesempatan untuk puasa.. lemah aje badan. Orang lain dah segar bugar berpuasa tapi aku macam budak-budak baru belajar berpuasa. Mujur pagi tadi aku rajin bersahur, selalunya akulah insan paling malas nak sahur. Memandangkan bersahur ini sunah nabi kita dan juga bagus untuk kesihatan, maka aku rajin-rajinkan diri aku. Aku mahu Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya.

Alkisahnya ni satu Ramadhan untuk aku, aku teringin sangat nak makan benjo.. (tau kan, tak nak la tampal gambar nanti terliur pulak) aku rasa benjo ajelah makanan yang paling sedap diabad ini, tak ada makanan lain yang aku nak makan.. air pun aku tak kisah, asalkan dapat benjo untuk petang ni. Petang ni aku nak balik awal cari benjo tapi aku ada asaimen kena siapkan kat opis. Tak apa, benjo tetap dihati. lepas abis asaimen aku aku akan terus cari benjo.

Benjo, kau dihatiku...

hai macam-macam la aku ni.. pada kalian semua, selamat berbuka puasa n semoga kalian .... (lihat gambar) sokmo, ok..

7 comments:

Adik pepel said...
This comment has been removed by a blog administrator.
<< s| tED| >> said...

benjo!! sama tak dgn roti john!

Purpleheart said...

Tedi,
lebih kurang aje sebab benjo - roti dan telur.. roti john ada tambahan lagi selain dari roti dan telur..

benjo gak sedapnye..

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik.. awal2 pose akak dah ngidam nak makan benjo ya..

Purpleheart said...

Cute,
tu la pasalnye.. lawak sungguh.. tak nak roti john nk benjo la pulaknya..

Ezad said...

benjo sedap
murtabak sedap
roti john sedap
kebab sedap
air tebu sedap
soya bean sedap


fuhh.. semua sedap laaa

Purpleheart said...

Ezad,
senang kire sume la sedap kan.. hehehehehehe...

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts