Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Friday, July 24, 2009

Sayu


Dari jauh aku lihat adik ni sayu aje wajahnya. Walaupun dia tersenyum ternyata air mukanya masih lagi sayu.. Aku mendekatinya dan menyapa..

Nape ni, sedih je muka..

Tak la kak, ok je.. sambil tu dia senyum-senyum kaver

Jangan la nak pura-pura, dari air muka tu akak dah tau isi hati kamu. Mula-mula air mukanya sayu, bila aku ungkapkan ayat itu, terasa sayu pula aku. Kata-kata tu selalu diungkapkan oleh seseorang..

Kak, akak tegur saya, saya tengok akak pun sayu..

Hehehehehe, aku pun nak juga kaver..

Sudah la kak, air muka akak saya tau akak pun ada masalah..

dan kami sama-sama tergelak..

Adik, kau nak dengar satu pantun. Dalam banyak-banyak pantun itu yang akak paling hafal..

Apa dia kak, dalam sedih-sedih pun nak berpantun juga.. hehehe, lucu ye..

Anak rusa nani,
Baru tumbuh ekor
apa dosa kami
lalu tidak tegur..

Kak, kalau sedih nangis la puas-puas kak, nanti lega..

Dik, akak dah tak larat nak nangis.. sapa la akak ni dik.. biarlah orang lain tak suka, asalkan Dia masih suka.. Dia masih menyayangi akak dan akak akan terus menyayangi Dia..

Ya Allah, berikan daku kekuatan..

7 comments:

Luna said...

sue..

manusia datang dan pergi,

tetapi sahabat yg menjadikan ko lebih baik dr semalam adalah sahabat yg sejati.

<< s| tED| >> said...

adehhhh.. kenapa sayu2 di petang jumat ini??

be happy :D

Bunga Rampai said...

Jangan sayu-sayu, nanti muka cepat berkedut!

Sabar jua ya. DIA bersama orang-orang yang sabar. Sabar menghampirkan diri kepada taqwa.

Salam :)

Purpleheart said...

Salam luna,
terima kasih kerana menjadikan aku lebih baik dari semalam..

tedi,
nak settlekan sebelum masuk minggu baru, :-)

Bunga rampai,
ye benar, sesungguhnya diriku ini masih diberikan kesabaran lagi, kalau tak ada sabar, entah apa agaknya akan ku lakukan, aku pun tak tahuu...

Masy said...

adeh jgn lah sedih2 kak, rasa nk join je karang huhuh

McBudu said...

Terapi menanam pokok akan mengembirakan kita, mungkin...?

Purpleheart said...

Masy,
jom wat kumpulan, huuuuu...
hehehehehe, sabo ajelaa..

Mcbudu,
ye, memang banyak membantu.. selalu lupa masalah, asyik pikir pokok aje..

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts