Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Thursday, March 5, 2009

Tak ada selerala

Semenjak dua ni aku macam tak selera nak makan. Aku sendiri pun tak tahu kenapa tapi kalau dah tak rasa lapar kenapa pulak sibuk paksa nak makan. Mula-mula rasa nak kurangkan makan sebab jeles dengan anak rusa nani yang dah kurus sikit badan dia. Lepas tu aku beli korset dengan kawan bagi tujuan nak kurus lah tu.. Sudahnya bila pakai korset ni memang tak ada selera betul nak makan.

Semalam dan kelmarin aku cuma makan oat aje. Tengahari makan kopok lekor 5 ketul, petang makan roti dan milo sampai malam. Inilah yang berlaku pada aku minggu ni. Selain dari nak kurus (konon), aku pun sibuk dengan kelas, assignmentnya, testnya dan pelbagai. Mungkin sebab tu aku tak sempat nak makan dan terus tak selera..

Mungkin juga sebelum ni aku terasa ati dengan seseorang yang cuba mencuri hatiku. Dia tak ada apa-apa perasaan pada aku tapi cuma aku aje yang perasan. Susah betul kalau dah perasan ni. Sebab dek perasan sorang maka aku menjadi tak lalu makan. Huuuu..

Mungkin juga sebelum ni aku terjatuh dari bas mengakibatkan aku mengalami masalah sakit otot keperempuanan dan terpaksa diurut. Selang dua hari lepas itu aku terjatuh lagi kat jayen dan masalah sama berulang, maka aku tak lalu makan..

Dan mungkin juga sebabnya aku terasa ati dengan seseorang yang biasa aku mintak tolong tapi kali ni dia menyepikan diri. Geram aje bila dia buat tak tahu. Sebab itu aku jadi malas nak makan.

Walaupun apa pun alasannya, itu bukanlah sebenarnya alasan. Bak kata Awie, aku pun tak tahu, oooooo..

10 comments:

Sifu Mirza said...

hai sue...

asyik jatuh jer ni...

jaga-jaga dengan langkah...
kengkadang fikiran kita ni lebih beberapa langkah dari pergerakkan..

:-)

Ms Minnie said...

salam sue... amboi... umah baru dah... dah lupa kat kita dah ke??? huhuh

Mamamanja said...

ermm.. selain dari asyik jatuh, udah jatuh ati jugak rupanya ... :)

Purpleheart said...

Sifu mirza,
hai.. tak tahu le kenapa.. saya akan lebih berjaga-jaga pada akan datang.

Miss Minnie,
Aduh waduh, aku tertinggal nama ko tapi aku dah bubuh nama kau, sori my friend. So pelupa..

Mama manja,
Aduh itulah pasal, nape ye? tiba-tiba aje..

chentahatibibie said...

Salam Kak Sue,
Fikirkan ape tu sampai langkah kerap tersandung?Hati2 ya Kak Sue...selalu.
Kadang2 tk semua kawan yg kita mahu selalu ada di cc saat kita perlukan....Yg selalu menangis utk kita itu lah yg terbaik.
Psst Kak Sue,jgn la diet2,tk cantik..Bb suka tgk Kak Sue comel....lawa...mcm Adik akak ni..huhu...berat Bb 62kg skrg,Bb tk kisah pun..hihi....

Ms Minnie said...

Su jgn amik hati yea... kita mengusik aje...

CuTeMiUt78 said...

la.. napa smpi jdi cenggitu kak.. kesian akak..

Ezad said...

tenang.. tenang
jgn gopoh2

Shumierain said...

salam kak sue,
bagusla cam2 xde selera senang sket..bila la sy ni nak xde selera..asik berselera jer manjang..

Hati2 selalu

Purpleheart said...

Adik Bb,
62 tu ok la, akak pun tak tau le nape kurang selera, tapi rasanya ok kot.. sebelum ni selera manjang...

Minnie,
isy pe salahnya, usikla selalu.. tak la serius je kan..

Kiut,
haa tu la tak tahu le nape..

Ezad,
ok, ok wa tenang.. tarik napas...

Shumie,
Thank kiu,
tu la sebelum ni selera je walaupun lauk ikan masin.. ni pun dah berapa lama tak sentuh nasi..

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts