Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Tuesday, January 18, 2011

Sakit gigi

Aku dari tahun lepas lagi dah mengadu sakit gigi...sokmo sakit gigi..dan sebelum tirai 2010 berlalu aku telah pun pergi ke PPUM..kira handal sangat lah tu..berzaman tak pergi klinik gigi kat sana, sakit gila wehh..doktor studentnya ramai benor..ganeh-ganeh lak tuu..tapi kali ni tak ada pilihan lain lagi selain dari PPUM..

Ingatkan bukak kul 7.45 macam klinik Kelana Jaya..rupanya 8.30..da la aku sampai kul 7.15...bayangkan berapa lama tunggu (sape suh datang awal..)

tunggu pulak turn..9.30..jumpa doktor pukul 10.00..tepat pulak tuu..

ke X-ray..10.25..

jumpa doktor semula pukul 11.00

kena jumpa dr lain (rupanya student)..dan mimpi ngeriku bermula..

x-ray lagi?? cara dimasukkan filem pun dah buat aku meraung kesakitan.. dan salah dia kerana salah memasukkan filem ke dalam mulut pesakit yang memang tengah sakit..bukan sakit dimulut tapi hatiku jua sakit..

ok, dibuatnya ujikaji keatas gigiku ini..ujian kepanasan sejuk dan renjatan elektrik..huaaa..rasa nk nangis masa ni..dan jam menunjukkan pukul 12.00

dan katanya dia student tahun 4, tak ada kuasa untuk melakukan rawatan akar..maka buat hari ni biarlah mereka mencuci gigiku..

30 minit mencuci..ya Allah ya tuhanku..berapa kali agaknya aku istigfar, selawat, mengucap dan sebagainya..ngilu, sakit..ntah apa lagi ayat yg boleh aku huraikan..

selepas itu aku 'dibebaskan'..dalam perjalanan pulang aku mendapat panggilan telefon dari doktor student itu bahawa dia akan incharge untuk rawatan akar gigi aku..cuma ambil masa 5-7 bulan lagi..

tidakkkkkk...aku tak mahu mimpi ngeri berulang kembali..

puas aku mencari klinik yang menawarkan khidmat rawatan akar..dan akhirnya ku temui di Kelang..

esok aku pergi..sekian lama aku memendam rasa..

No comments:

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts