Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Sunday, January 2, 2011

1.1.11

seperti biasa pada hari Sabtu dan Ahad..pagi-pagi bagi burung merpati makan..seronok tau tengok derang makan..terhibur kejap..

Lepas tu aku dan mak ke Kuala Selangor. Tengah jalan singgah Matang Pagar, Sg Buloh amik makcik.. Abangku di Kuala Selangor pada hari tu buat kenduri kesyukuran..sempena masuk rumah baru..menunya ialah mee bandung Muor..rempahnya memang didatangkan khas dari Muor..dan rasanya masya Allah..sedap dan pedassss...juga dihidangkan putu mayam buatan orang Melayu..dan roti canai serta agar-agar, buah-buahan, dadih sebagai pencuci mulut..abih diet aku..bak kata orang punah ranah..

Alang-alang nak sampai bukan senang, kitorang pakat tidur sana..ahad baru balik..dan kebetulan juga dah bagitau pada kakak ipar nak tukar kusyen kete..kat sana dapatlah harga murah sikit dan juga berkualiti..

Malam tu aku suruh abang bawak aku pi tengok kelip-kelip..bukan senang nak tengok..anak buah aku yang sulung pun da 15 tahun..tak kesempatan nak pegi tengok..siap ugut lagi..pilih antara satu, nak bawak pi tengok firefly atau kena beli tiket kapal terbang firefly...

dan pada malam itu tertunai la sudah hajat dihati...

Tq abang iza..tapi seram gile naik sampannya..

mak aku dan teddy bear cucunya..aku yang suh mak pegang teddy tuu..nampak come..sedap tido atas riba teddy ni..mujur tak mimpi teddy ni..

ni dia..kul 9.20 sampai..naik bot kul 10..ramai juge yang nak tengok firefly ni..abang aku yang sekian lama duk area situ pun tak pegi-pegi..dia pun rasa pelik ngan heran, duduk sejengkal dari kawasan kelip-kelip, tak penah rasa nak pergi tengok...pasal aku la dia akhirnya sampai ke sini..

No comments:

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts