Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Thursday, January 19, 2012

Doaku padaMu Allah

"Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari azab kubur, aku berlindung kepada Mu dari azab neraka jahannam, aku berlindung kepada Mu dari fitnah kehidupan dunia dan kematian, dan berlindung kepada Mu dari al-masih Dajjal"


Ya Allah berikan padaku ketenangan jiwa..
sesungguhnya aku tidak sama sekali berniat serong sesama manusia
hanya keikhlasan yang aku berikan
sementara aku masih bernyawa..

Ya Allah, andai ini yang kau uji pada diriku
berikan padaku kesabaran agar aku dapat mengingatiMu selalu
sesungguhnya ujian ini amat berat bagiku
berikan padaku kekuatan agar aku dapat menghadapi ujianMu
dengan penuh ketaqwaan..

Benar kataMu ya Allah,
pada akhir zaman, fitnah, dusta dan pembohongan semakin berleluasa
isteri tidak lagi hormat pada suami
anak derhaka pada ibu bapa
perempuan berpakaian seperti telanjang
ramai orang soleh meninggal dunia
ramai yang suka memutuskan silaturrahim, dan banyak lagi

Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku ini
selagi pintu taubatMu masih terbuka
aku tak akan putus untuk bertaubat padaMu
dan kubimbing insan2 yang lain agar sama-sama kita
mengecap nikmat syurga disana..

No comments:

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts