Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Tuesday, December 13, 2011

Kalau dah itu doanya..

Kalau dah itu doanya..terima aje lah dengan hati terbuka, betul kan?

Itulah kan, bila kita nk berdoa, bak kata orang fikir dulu sebelum nk minta..

Alkisahnya sebelum ini aku sentiasa berdoa agar ada insan yang akan menyayangi aku dan menerima aku seadanya. Biarpun hanya dari jauh. Biarpun diri ini bukan kepunyaannya. Cukuplah sekadar dia menyayangi aku..

Tatkala diari tahun lepas dibuka, aku terpandang ayat ini yang ku tulis.

Ya Allah, rupanya Allah telah makbulkan doaku..
serupa seperti yang apa aku mohon..

kenapa aku tak doa orang yang sayang pada aku itu aku miliki?
tak apala, dah itu doanya..syukur alhamdulillah..
tq abang gula melaka...

4 comments:

Irfa said...

setuju..doa biar detail.
ada org penah citer..dia mintak suami yg bertanggungjawab.dia dapat tapi kena share..rupanya tak seindah mana.katanya kalau tahu dia nak tukar doa nya bunyi begini//suami yang bertanggungjawan dan single.hehe

Purpleheart said...

Irfa, hehehe tu la kan. Cuma bila da jadi macam ni kenalah jadi hati batu pulak..katakan tidak pada cinta..

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

ALLAH maha mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-NYA

"YA ALLAH kurniakan lah apa yang terbaik untuk diri ini... sesungguhnye ALLAH MAHA MENGETAHUI apa yg terbaik untuk diri ini

dan jadikanlah hamba-MU ini yang sentiasa bersyukur, bersabar dan Qanaah diatas kurniaan-MU

..

Purpleheart said...

dotblogspotdotkom : ye la kan..Allah jua yang tahu segalanya kan? time kasih..

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts