Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Friday, December 10, 2010

kenapa orang tak percaya

bulan 2 tahun depan cukupla 4 tahun status aku bergelar isteri tunggal..isy kejap aje masa berlalu kan? syukurlah kerana selama ini aku diberi kekuatan dari segi mental, emosi dan fizikal dalam menghadapi kerenah dunia ini..dan juga dorongan dari kawan, saudara dan mak tersayang.

lepas orang dah tau status aku mesti orang akan tanya, tak kan serik lagi? atau pun tak ada kawan ke? tak ada calon ke? memilih sangat kut.. tak kan tak ada yg sangkut? dan macam-macam soalan lagi..


ya Allah, aku pun tak tau nak jawab apa, selain dari Insya Allah..adalah tu..

tak pun bila soalan bertubi-tubi ditanya, aku akan jawab carikan lah..untuk saya satu

tak pulak dicarikan..eh kau aje la pilih sendiri.. hmm..berjanggut la aku nk cari, cari kucing boleh la, kui3x...

sampaikan ada yang kata aku memilih.. aku kata lah apa yang aku nak pilih kalau aku tak ada pilihan. lain lah kalau didepan aku ada Fahrin Ahmad dan Folan si Folan..pastinya aku akan pilih jawapan no A.. ni aku tak ada kawan yang betul-betul sesuai dijadikan calon..sungguh tak ada..

kenapa tak percaya juga? hisssyy sukati korangla..

yang pasti aku pun ada berdoa gak.. ada gak pesbuk, ada blog..tk la duk bawah meja pc..hehehehehe...

9 comments:

faridmw said...

salam kak.. sabar je.. setiap dugaan ada hikmahnya.. allah takkan uji lebih dari keupayaan hambanya...senyum selalu...

Tihara said...

Insya-Allah ada yang terbaik menanti mu :)

ashbie said...

kak su..be strong kay!..

kakLuna said...

mmg rimas kan...adakah menyusahkan org kalo kita x kawin, x beranak banyak..kita x penah kacau org..x penah nak persoal hidup org...kenapalah org persoal hidup kita..

Purpleheart said...

Farid : ye sungguh..terima kasih..

Tihara : insya Allah, terima kasih..

Ashbie : ok dik..

Luna : sungguh luna..persoalan tak akan tamat selagi kita tak tamat..huhuhu..tak syukur dengan apa yg ada..kang ramai anak pun dipersoalkan jugak ye..tak ada keje lain ke..huhu..

Anonymous said...

xper kak su yg penting kak su happy.. xyah dgr kata2 tu semua... `fida`

Purpleheart said...

Fida : ye la..janji gumbira..

HappyIrfa said...

emm mulut org mana leh tutup..

Purpleheart said...

Irfa : ye la..tau bertanya aje..tk fikir hati org..

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts