Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Thursday, July 29, 2010

Teringin lagu dulu-dulu

Cempaka Di Rembulan

Doa sepiku ini
Dihiasi bunga cempaka
Mengiringi kembaramu

Cinta yang asli
Oh kekasih ku...
Kerinduan bersama masih bermain di jiwa
Engkau tetap kucintai
Namun rembulan tak mungkin berkembar siang

Di tepiku kenangan silam
Mengusik-usik naluri ini
Di depanku hidup yang tanpamu
Kau kekasihnya pencinta yang abadi...
Oh... Pencinta abadi

Hanya jemarimu telah digantikan
Dingin salju dan air mata
Yang kian lenyap dan terbenam

Kerana syurga yang kita idamkan
Kita terpisah di dalam igauan
Engkau hampiri aku yang tertinggal menantikan
Saat-saat bersamamu...


Kerana Budi Ku Jatuh Hati

Tidak terdaya bagiku
Hendak memetik cintamu
Bimbang nanti tidak kesampaian

Kau bagai hujan yang datang
Menyiram musim kemarau
Indah mu tiada bandingan
Sedang aku cuma dagang yang merantau

Terlalu banyak pengorbanan darimu
Susah senang ku kau mengambil tahu
Sehinggakan ku rasa terharu
Bila mengenangkan budi dan jasa mu
Aku tahu siapa diriku
Bagaikan musafir yang menumpang lalu

Aduhai sayang sungguh tidak ku menduga
Engkau datang membawa bahagia
Entah apakah gerangan di jiwa
Hendak ku tinggal tiada berdaya

Kerana budi aku jatuh hati
Aku tak mengerti ianya terjadi
Kerana budi aku jatuh hati
Kepada mu kini cinta bersemi

Sejujur manakah kata-kata

Sejujur mana ikhlasnya hati
ketika lembut senyum diberi
apakah ada tujuan...
sebalik senyuman itu...

Sejujur manakah kata-kata
ketika kita bertentang mata
boleh kah aku percaya
mungkin itu satu sandiwara
kerana sering
pengucapan zahir batin tak seiring
ada rasa ada jiwa
terluka hilang rasa percaya

Pengalaman telah mendewasakan
mematangkan fikiran
pahit getir yang pernah kulalui
guruku sejati

Bukan dirimu ku curigai
aku sekadar berhati-hati...
tidak rela bakal ada yang kecewa...
biar waspada

Sepi Tanpa Cinta

Apakan daya jika kasihku tidak kau menghargai
Apakan daya aku hanya menumpang di sudut hati
Tiba masanya terpaksa ku membawa diri
Aku menyedari siapa diriku hanya sementara...

Apakan daya percintaanku ini separuh jalan
Hidup seperti sampan hanyut di dalam lautan sepi
Terumbang-ambing ku dipukul ombak yang tinggi
Lemasnya aku hingga sesaknya nafasku menanggung rindu

( korus )
Sampainya hatimu meninggalkan ku sendiri
Tanpa kasih sayang mengapa kau mungkiri
Segala janjimu dulu
Untuk hidup bersamaku
Sungguh pilu di hatiku

Kurasa sepi tanpa cintamu
Bagai malam tiada cahaya
Apalah dayaku jika orang tak sudi
Lebih baik aku pergi

Hanya pada Tuhan aku berserah
Moga diriku kecap bahagia
Apalah dayaku orang tak sudi
Lebih baik aku pergi

No comments:

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts