Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Blog ini ialah blog peribadi kepunyaan Su Purple..segala isi kandungan blog ini adalah luahan dan pandangan yang tulus ikhlas dari tuan punya blog..dan beberapa ilmu pengetahuan yang ingin dikongsi bersama pembaca sekelian..

Apa yang baik dikongsi bersama, apa yang buruk dijadikan pengajaran.

Friday, June 18, 2010

Sahabat

Sunyinya malam ini
Tiada bulan tiada bintang
Hanyalah kedengaran
Ombak dipantai
Hatiku tersusuk sayu dan pilu
Mengenangkan nasib diri dirantauan

Kasih di mana dikau
Masihkah ada rindu
Hatiku seperti dulu
Jangan biar dia membeku
Mengharap cinta yang dipandu
Tak ingin ku sendiri lagi

Oh teman dimanakah dia
Tidak kelihatan
Ku tertunduk malu
Menjelma
Aku seperti dulu sunyi ( 2X )
Sepi diri ini aku sendiri lagi ( 2X )

dulu bila ada masalah, aku bercerita dengan kawan itu..tapi bila dia da menyombongkan diri..aku terpaksa menerima hakikat, hari-hari yang bakal aku lalui konfirm tak akan sama lagi macam dulu..inilah dia namanya kawan, bila ku sebut kawan marah la pulak, kawan sekadar ketawa bersama..kalau sudi nanges dan ketawa bersama namanya sahabat.. alangkah indahnya kalau memori dalam kepala ini semudah menekan butang delete dan semua fail yang tidak dikehendaki akan dibuang dalam memori..namun nasihat demi nasihat sering terngiang-ngiang dibenak kepalaku..inikah erti sahabat yang kau katakan? Ya Allah kuatkan la imanku..permudahkanlah kehidupanku..jadikan aku hambaMu yang beriman dan tahan diuji..

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Chorus:
Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah

apa jua yang berlaku, akan ku tempuhi dengan tabah..apa jua kata-kata orang akan kucuba telan.. telan dan telan..terima kasih sahabat kerana selama ini tak putus-putus memberikan semangat dan dorongan buat aku..pastinya aku akan tergulek dok kalau bukan kerana nasihat yang kau berikan..thank you for the sweet memory..

kunci kata untuk entry ini - telan apa orang akan kata.. 

No comments:

Nasihat buat kawan-kawan

pesanan dari sahabat

Kehidupan suatu cabaran, tabahkan hati menghadapi dugaan dan lawan. Bersedia mengkritik dan dikritik. Hadapi dunia luar dengan hati yang terbuka. Sentiasa belajar dan mendengar. Pasti hidup akan berjaya - insan terpilih

Popular Posts